כבר שנים שאנחנו עוברים מדירה לדירה ומארץ לארץ, ומקימים מחדש אקווריומים קטנים וחביבים שיושבים להם באיזו פינה בבית.

אבל עכשיו… יש לנו בית אמיתי, של גדולים!

עם ילדים אמיתיים שהם כבר לא קטנים (די גדולים, אפילו).

ובבית אמיתי חייבים אקווריום אמיתי (של גדולים).

אז מה עושים?

מתקשרים לגוגל-גליה. גוגל-גליה היא חברה/שכנה שלנו, ובאופן כללי היא מנהלת לנו את החיים ושולטת בכל מעשינו ביד רמה. בתמורה אנחנו מתקשרים אליה בשעות שונות ומשונות ובפינו השאלות ההזויות ביותר:

גליה, איפה מוצאים עץ תות בשכונה?

גליה, איך בונים ספריה?

גליה, מי יבנה לנו סטודיו מוגבה בחדר הילדים?

גליה, איפה קונים אקווריום?

גליה תמיד יודעת את התשובה. היא אף פעם לא מתבלבלת או מופתעת. לרוב היא גם מלווה אותנו ומפקחת עלינו בתשומת לב כדי שלא נפשל ונדפוק את כל העסק.

אז מסתבר שירושלמים קונים אקווריומים במקום שנקרא נעים במים. למקום הזה שווה להגיע אפילו מרחוק – גם כי הנסיעה אליו יפה וטיולית באופייה, ובעיקר בגלל שיש להם מבחר אדיר והם סופר מבינים בדגים (וסבלניים).

מוטי, האיש החביב שמנהל את המקום המקסים הזה, אמד אותנו בעין דגיגונית ופסק נחרצות איזה סוג אקווריום אנחנו צריכים ואילו דגים נצליח לגדל. קצת פדיחה לספר, אבל הוא ממש לא התרשם מהיכולות שאנחנו משדרים ודחף אותנו לצמצם ציפיות והוצאות. שורה תחתונה סגרנו על אקווריום פשוט, עם מים רגילים, דגים עמידים ושום שטויות.

3285-fish-tank-אקווריום-ילדים

הילדים רצו דברים גם מגניבים, אז יש לנו שרימפסים אדומים קטנטנים ושבלולים. כאן בתמונה אתם רואים את השבלול ששמו שבלול אמא. יש גם שבלול אבא אבל הוא גדול ושמן ותמיד מתחבא מאחורי הפילטר. עוד קנינו דג שהבן הגדול נתן לו את השם המקצועי clean the fish tank fish (מין דג גדול כזה שמנקה את הזכוכית), ואפילו דגים שקופים שזכו לכינוי המצמרר skeleton fish. בנוסף יש לנו מדוזה וסוסוני ים מפלסטיק, ואפילו דג זכוכית שמלווה אותנו מאקווריום לאקווריום כבר שנים.

3283-fish-tank-אקווריום-ילדים

בשקיות הדגים הגיעו חלזונות קטנים מן ההפקר, והילדים היו נורא מאושרים כי הם עשו 'רווח' על בעל הבית. זה הוכיח לנו שתהליך ההיתוך הושלם והם כבר ישראלים לכל דבר ועניין.

(ההתקמבנות המופלאה הזו התגלתה כעסקה מהשטן כשהשבלולים התחילו להתרבות בטירוף ולסתום את הפילטרים. בסופו של דבר אבא נאלץ לבצע בהם טבח המוני כשכולנו מלווים אותו בזמזום שיר הנושא של הסנדק. ביקור חירום אצל מוטי העלה שלל עצות ותובנות שאפשר לקרוא גם במאמר הזה).

3286-fish-tank-אקווריום-ילדים

עיצוב האקווריום פילג אותנו למחנות ניצים ועורר וויכוחים מרים ועמוקים. בסופו של דבר אני הכרעתי, ולעניות דעתי יצא לי מהמם!!!! החתול לגמרי מסכים איתי.

3284-fish-tank-אקווריום-ילדים

באתר של נעים במים תמצאו את עשרת הדיברות לבעלי אקווריום מתחילים. קראו והשכילו! אנחנו פשוט מתקשרים אל מוטי החביב  ומנג'סים לו השכם והערב.

נכון לעכשיו הילדים יושבים שעות מול האקווריום ונהנים ממנו בצורה בלתי רגילה.

3287-fish-tank-אקווריום-ילדים

וגם כשזה יימאס עליהם –

זה בכל מקרה קישוט ממש ממש יפה בסלון.

שתפי את הפוסט

באותו נושא

דילוג לתוכן