בחסותה האפלולית של הרשת, מאחורי פרופיל הפייסבוק והתמונות המפולטרות באינטסגרם, מסתתרים אנשים אמיתיים וממשיים. באמת! זו עובדה מדעית. באופן אישי הופתעתי מאד לגלות שחלק מהאנשים האלה בכלל לא נחמדים. בתחילת דרכו של הבלוג הזה שאפתי להשיג שיתופי פעולה, אז יזמתי פניות וחטפתי דחיות. היום אני כבר מפוכחת ולמודת סבל – אין לי שום ציפיות מאף אחד, וגם לי כבר יצא לפשל בדרכים שונות ומגוונות.

רגע, בואו נחדד שנייה: הפסקתי לצפות שאנשים יהיו נחמדים אלי בחינם. אבל כשמשלמים הגיוני לצפות שתקבלו שירות אדיב, לא? זה לא פשוט להגיע מאמריקה המנומסת ולהיתקל במיצגים מגוונים של חוסר נימוס מטעם אנשי שירות לקוחות, נותני שירותים ובעלי עסקים. כדי שאני אוכל להישאר חיובית ומתוקה (וגם לשתף בצערי מיני אמהות עובדות ואובדות אחרות) – החלטתי לנהל את פוסט שכולו קודש לקיטורים והשמצות.

קבלו רשימה של כל סוגי האנשים הכי מעצבנים ברשת. קדימה, נלך מהגרוע אל הרע.

הכרישה

לא תאמינו אבל אני מחזיקה רשימה של כל האנשים שהייתי איתם בקשר ומסמנת אותם למקרה של מגע עתידי… כדי שאני אוכל לנטור ולא לשכוח. למשל, לא מזמן אח שלי סיפר לי על איזו מתכנתת כרישה ואני מייד שלפתי את הרשימה וסיפרתי לו איך הכרישה הזו לא הייתה מוכנה אפילו לדבר איתי בטלפון לפני שאתחייב לתשלום של 2,200 שקלים. לפני מע"מ. והיא באמת צדקה (ברור, היא כרישה) – בסוף אכן שילמתי 2,200 שקלים. למתכנת אחר.

הצוללנים

הי, השירות שאתה מציע מעניין אותי. אפשר לברר עוד כמה פרטים?

—————

דממת אלחוט.

עכשיו נשאלת השאלה – האם הצוללן שיושב לו מהצד השני של המקלדת מסתכל על המייל שלי ואומר: הא, היא סתומה, לא נענה לה. או שהוא סתם אדם לא מקצועי, עצלן ומפגר שמתחנן אנא, צרו קשר ואז לא טורח לקרוא מה שכותבים אליו. לא משנה מה ההסבר, צוללנים הם תופעה לא סבירה ומשונה ממש כמו פטה מורגנה.

העילאיות

מישהי כותבת ברשת. יש לה תמונה חמדמדה, היא כותבת מצחיק ומצלמת יפה. היא בכלל לא עפה על עצמה, נוירוטית במידה וחכמה בצורה נגישה. בגלל זה כולם אוהבים אותה ויש לה מלא לייקים. האם היא תהיה נחמדה גם כשתבקשי לשכור את שירותיה? למרבה ההפתעה הסיכוי הוא 50-50. חלק מהבנות האלה באמת ממש נחמדות, אבל חלק מהן ממש-ממש לא! זו עובדה מוכחת שהן יכולות להיות נחמדות ומקסימות, אבל כנראה לא עברת איזשהו רף עילאי או בחינת קבלה סמויה.

via GIPHY

האמריקאים

אמריקאים תמיד יעניקו לכם שירות לקוחות מושלם. זה קטע שישראלים פשוט לא מצפים לו, אז הם כל הזמן מחפשים מה המילכוד. אבל אין מילכוד: זו תרבות כזו שבה הלקוח תמיד צודק ואסור להרגיז אותו אף פעם. פעם הגיע אלינו משלוח ובו הדום במקום ספריה, וכשהתקשרתי לשירות הלקוחות הייתי ממש מעוצבנת (תודו שזו טעות מעצבנת ולא ברורה). איש השירות שענה לי התנצל והבטיח שהספריה תגיע אלי כבר מחר.

אבל מה אני אעשה עם ההדום?

Oh, just keep it. We apologize for your trouble

המעליבים

המעליבים אוהבים למכור באמצעות עלבונות. זה עובד לפעמים!

כך למשל מתכנת וורדפרס חזר אלי כמה ימים טובים אחרי הפנייה רק כדי לספר לי שהאתר שלי על הפנים (!) והתכנות שלו גרוע (!!!). אם אני רוצה תכנות מאפס הוא מסכים לעשות את זה אבל לא סביר שאני יכולה להרשות לעצמי את שירותיו. הוא הזכיר לי את הקוסמטיקאיות האלה שמספרות לך כמה את מכוערת כדי למכור לך קרמים גרועים.

via GIPHY

העייפים

זה קרה לי כשנזקקתי לתמיכה טכנית בעניין טכני ממחלקת התמיכה (הטכנית!). האימיילים הלכו והסתבכו, הימים עברו והבחור פשוט לא הבין מה אני רוצה ומה הבעיה. בסוף הצעתי שנדבר בטלפון ונפתור את הבעיה במקום. זה היה הרגע שבו זכיתי לתגובה אלמותית בשלוש מילים:

אני לא עושה טלפון

גילוי נאות: זו אני שהייתי סתומה ולא הבנתי את מה שהוא ניסה לכתוב לי.

גילוי נאות 2: באותו יום מצאתי ספק שירות אחר.

via GIPHY

החשובות

מכירות את אלו שמתייחסות באדיבות (שלא לומר מלקקות) רק למי שנראה להן חשוב? אם את לקוחה קטנה הן לא יטריחו את עצמן לתת לך שירות. את התופעה הזו גיליתי אחרי שאיזו בחורה מחברת יח"צ הציעה לקדם פוסט שאכתוב במיוחד. אחרי שכתבתי אותו פניתי אליה לראות מה קורה הלאה וקיבלתי את התשובה הזו (לא נגעתי):

אם נתקדם אעדכן.

לא נראה לי כבר

כאילו.

לא נראה לה כבר.

כל כך לא נראה לה כבר עד שאפילו לבזבז נקודה בסוף משפט זו טרחה מיותרת, בואי לא נגזים.

ואני ברוב תמימותי חשבתי שזה מרגיז כשלא עונים לך למיילים! לא ידעתי, לא שמעתי, שיש אנשים שכשהם לא עונים לך למייל ומתעלמים ממך – הם בעצם עושים לך טובה.

via GIPHY

הטרולים

בשנות האינטרנט של חיי פגשתי רק טרולית אמיתית אחת. זה היה בפורום של תפוז, וכשנעלבתי אחי תהה איך תפוז זה בכלל עדיין דבר. ואכן, אני שמחה לספר לכן שמאז לא נכנסתי לתפוז אפילו פעם אחת, אבל אני עדיין עונה בליבי על העלבונות המגוונים והמפורטים להפליא שהבחורה ההיא הטיחה בי.

עדיין לא זכיתי להיתקל בנותן שירות טרול, אבל אני נורא מחכה.

via GIPHY

המקצוענים

אני עדיין מחכה לכם.

אני כאן, פתוחה לקשר! רצוי לוהט, אבל לפחות שיהיה סימטרי. טוב?

שתפי את הפוסט

באותו נושא

הבמה: Perfect Braids

כל ילדה רוצה צמות של נסיכה… אבל לא כל ההורים הם קולעים מדופלמים. היום על הבמה – קורס לצמות מושלמות!

קרא עוד »
דילוג לתוכן