כשהקמתי את האתר הזה (לבדי! בעצמי! בחיי… שנייה. רגע של התפעלות עצמית) התחלתי, באופן טבעי, להתעניין בבלוגים של אמהות בישראל. אחרי כך וכך שנים בארצות הברית אני יודעת שעולם המאמי בלוגינג שם הוא אימפריה. מה זה אימפריה? תעשייה! באיזה מאמר קצת ישן (הנה קישור לגירסה בעברית) קראתי שבארצות הברית 14% (!!!) מהאמהות כותבות בלוג. זה בערך ארבע מליון אמהות. ואם זה נשמע לך קצת מטופש-  את פשוט לא שומעת טוב. אמהות מבצעות את רוב החלטות הצריכה במשק הבית. הבלוגריות המצליחות מחזיקות ביד הרבה מאד כוח ומתפרנסות היטב.

בארץ אפעס… התחום עוד קצת בחיתוליו. עולם המאמי בלוגינג פורח, ויש בלוגים מעניינים ומושקעים. אבל כוחות השוק בפיגור מסוים אחרי ההתפתחויות. המפרסמים מרימים איזה אירוע מדי פעם, מחלקים כמה חבילות חיתולים- וזוכים, ת'כלס, בפרסומת רבת ערך תמורת נזיד עדשים.

הקדשתי לנושא מעט מחשבה וכרגיל, אני תוקפת את הנושא מהכיוון האדמיניסטרטיבי. אחת הבעיות שנתקלתי בהן היא שבגלל שהבלוגריות לא מספיק ממונפות, ולא מסווגות תחת קטגוריה ברורה, פשוט קשה למצוא אותן! לקח לי הרבה שעות של התעסקות בתחום להגיע לבלוגריות המוצלחות בתחום זה, ואני דווקא טובה בחיפושים. אז חשבתי שרשימה מסודרת יכולה לעזור.

אשמח לקבל פניות להוספת אתרים ובלוגים מעניינים לרשימה שלי. רק שני קריטריונים: האתר חייב לעסוק בתחום ההורות או המשפחה, והוא חייב להיות פעיל. אם את מכירה בלוג כזה שלא רשום למטה- כתבי לי אל [email protected]

אני חושבת שרשימה כזו תעזור כי גוגל אוהב אותי (וגם אני אוהבת אותו! נשמה…) וכך, כאשר מישהו יחפש את המלים: בלוג על הורות, בלוג של אמהות- הוא יגיע לרשימה שלי וממנה- השמיים הם הגבול. מוכנות? בואו נתחיל. הרשימה מסודרת פשוט לפי הא-ב.

לאחר שהרשימה הלכה ותפחה אני מחלקת אותה לשניים:

אינדקס בלוגים של אמהות… שאני מציגה בפוסט נפרד.

ואינדקס אתרים עבור הורים: שלתוכם אני מכניסה כל אתר שאני נתקלת בו שנותן מידע או פעילויות או כל דבר שיכול לעזור להורה הטרוד.

אתרים עם מידע והפעלות

את זה : אתר ובו הפעלות רבות ושונות לילדים.

דף דף : אתר מקסים וסופר מקצועי. המלצות וסקירות של ספרים, תערוכות איורים ותיאורים של סופרים. המטרה היא עידוד הקריאה בקרב ילדים ונוער.

זה כל הסיפור : תגידו, ידעתם שלממשלתנו היקרה יש פורטל המעביר תכני ממשל לילדים ונוער? שכה אני אחיה. בכל מקרה, זה אתר רציני ומושקע ובחלקו מוקדש לספרות וספרים, כולל ספרים שמוקראים ומאוירים אונליין. שווה… בחיי!

זמן הורים : האתר הזה הוקם ספציפית כדי לעזור להורה בקריאה מודרכת עם ילדו. יש שפע עצות, וניתן למצוא ספרים מומלצים לפי קטגוריה או שם ולהתכונן לקריאה עם הילד.

הלול : אתר עם שפע מידע ומאמרים, תכנים מתווספים באופן לא סדיר, יש לחפש לפי קטגוריות בפוסטים ישנים.

הסוד של מיה : אתר ובו שפע משחקים והפעלות לגיל הרך. של המרכז לטכנולוגיה חינוכית.

טיולי : אתר ובו כל מה שרציתם לדעת על טיולים בארץ, עם ובלי ילדים. פורום, קהילה, מידע, אטרקציות- בקיצור- הכל.

יום הולדת לילדים – אין עוד אתר כזה : אחלה אתר עם שפע רעיונות, תבניות להדפסה וכל מה שאפשר להעלות על הדעת להכנה למסיבת יום הולדת

ילדודס : אתר הפעלות לילדים של ערוץ 7, מתאים לילדים דתיים. בדיחות, משחקים, הפעלות.

ילדים דים : פורטל עמוס מידע והפעלות לילדים.

יש לה : בלוג שופע רעיונות משחק ויצירה כולל סרטוני הדגמה והסברים מפורטים.

לגדול : אתר שמאגד לתוכו שפע מידע, פעילויות, אטרקציות, משחקים לילדים, מאמרים- בקיצור- קצת מהכל.

סופר דדי : אתר ובו פורום פעיל עם שפע עצות בנושאי בעיות התנהגות אצל ילדים, בניהולו של דני גיל, מדריך הורים שכותב בבמות שונות.

קטנטנים : המון הפעלות ומשחקים ל… ובכן, קטנטנים.

תולעת ספרים : זה חלק מאתר גלים, שהילדים שלי מופנים אליו כל פעם מבית הספר. אחלה פעילויות סביב ספרים וביניהן סיפורים שהמחשב מקריא לילד! מה עוד אפשר לבקש.

הריון ולידה

אמא אדמה : אתר השייך למרכז הכנה ללידה וטיפולים. לוח יד 2, פוסטים אישיים של אמהות, אינדקס הריון ולידה. קצב העדכון נראה איטי.

החסידה : אתר תוכן ושירות בתחום הריון ולידה, ממנו ניתן להגיע למציעי שירותים שונים ולמאמרים בנושא.

הקרוסלה : האתר מציע מאמרים ופורום, נראה שהתוכן אינו מתעדכן בתכיפות גבוהה, הרבה מהתוכן הוא פרסומי.

יולדת : אתר שופע מידע ופופולארי מאד, ניתן להעלות אליו מאמרים והוא כולל מידע רב וכלים שימושיים שונים.

לידה : אתר ותיק ומצליח שכולו קודש להריון ולידה. כולל המון מאמרים אינפורמטיביים ופורום המחולק לקטגוריות שונות. תוכן מקצועי בעל ערך מסביר את הפופולאריות הרבה של האתר.

ללדת באהבה : אתר בנושאי הריון ולידה, כולל אינקס, סרטונים ועוד. התוכן נראה מיושן.

מאמי :  פורטל הריון ולידה ובו פורומים, אינקס והרבה תוכן בתחומי אמהות והורות.

מי שפיר: מרכז ייעוץ אישי – שפע מידע עדכני ומקצועי על בדיקות רפואיות בהריון.

לא מוצאת את הבלוג או האתר החביב עלייך? ספרי לי עליו!

שתפי את הפוסט

באותו נושא

דילוג לתוכן