נגיד שבא לי מרק מינסטרונה.

למרות שהחורף רחוק מאי פעם…

אבל מה עושים שהמרכיב הכי שווה במרק מינסטרונה הוא שעועית לבנה יבשה? במקרה לא הכינותי מראש. לא השריתי, אין לי בפריזר שעועית מבושלת קפואה, ובמלאי קופסאות השימורים המצומצם שלי אין שום דבר שמזכיר שעועית.

במתכון אחד ראיתי שאפשר לשים חומוס במקום. אבל… חומוס באיטליה? זה בכלל יכול להיות?

ואז אני נזכרת בתכנית הבישול שווה ביותר שאהבתי לראות בארה"ב. קוראים לה Everyday Food, מבית היוצר של מרתה סטיוארט (האלילה). בתכנית תפגשו כמה שפים צעירים וחמודים שמופיעים בכל פרק עם כמה מנות קלות להכנה, פשוטות ובריאות יחסית. הרעיון הוא ארוחות ביתיות שקל להכין ונותנות תמורה לאגרה. ברוב הפרקים מפציעה גם מרתה סטיוארט בכבודה ובעצמה עם איזשהו טיפ לחיים פשוטים, יעילים ומסוגננים להפליא.

כך למשל למדתי שמרתה לעולם אינה מגישה את שולי עוגת הבראוני לאורחים (למה? כי הם לא מספיק יפים, דא). היא חותכת אותם בקפידה, שומרת בשקית אטומה בפריזר ומגישה אותם על גלידה.

חוץ מזה, מרתה הכירה לי את הכלי האהוב עלי ביותר במטבח שנקרא offset spatula ומיועד למריחת ציפוי על עוגה באופן מיטבי ביותר. כל בני הבית כבר יודעים שאסור להזיז את הכלי הזה מהמקום המיוחד במגירה, כי אז אני מתחרפנת וצועקת: איפה הספצ'ולה שלי!!! אני חייבת את הספצ'ולה!!!

אבל אם לחזור לעניין שלשמו התכנסנו – ממרתה למדתי שאפשר להשרות קטניות בשעה אחת בלבד! זה פשוט:

השריה מהירה של קטניות

  1. שמים את השעועית בסיר גדול ומכסים בהרבה מים.
  2. מרתיחים וכשזה רותח- מכבים את האש.
  3. מחכים שעה אחת בדיוק והשעועית תהיה רכה ממש כאילו השריתן אותה לילה.

זה לא אומר שאפשר לאכול את הקטניות, כמובן! עכשיו עדיין צריך לבשל לפי המתכון. הטיפ הזה מחליף את ההשרייה, לא את הבישול, בסדר?

וכן, זה באמת עובד.

קודם כל, מרתה אמרה.

וחוץ מזה, עשיתי את זה הרבה פעמים. זה עובד, בחיי.

קראתי שזה עובד גם עם עוד קטניות אבל לא ניסיתי.

כך או אחרת… שתהיה לך השרייה נעימה!!


פורסם לראשונה בנובמבר 2014

שתפי את הפוסט

באותו נושא

דילוג לתוכן