נגיד שמשפחה אחת, לא משנה איזו, מתכננת לעבור דירה.

ונגיד שהאמא במשפחה הזו קצת כפייתית וממש חייבת לתכנן איך ייראה הסלון הצר והארוך בדירה התאורטית הדמיונית שהיא עדיין לא גרה בה… ונגיד שאין לאמא הזו שום מידות ושום מושג מה בעצם היא עושה, ובכלל, שום הגיון בסיסי.

לפני המון שנים הורים שלי היו במצב דומה אז הם ישבו וגזרו דפי משבצות כדי לעשות תוכניות עיצוב תוצרת בית. אבל היום יש לנו אינטרנט! בשביל מה נבראה הרשת אם לא כדי  לספק כל גחמה וצורך? מסתבר שיש אפליקציות ואתרים נהדרים להפליא שיאפשרו לכם לייצר תוכניות ברמה מקצועית מאד גם בלי להבין שום דבר בעיצוב ובשרטוט.

פשוט מכניסים את המידות של החדר (מדויקות או בערך) ומתחילים להוסיף עליו אלמנטים: דלתות, חלונות, רהיטים ואפילו קישוטים כמו עציצים או אקווריום! ככל שתהיו סבלניים יותר תוכלו להגיע לתכנית מגניבה יותר. והשוס האמיתי: בלחיצת כפתור השרטוט הופך לחדר תלת מימדי שאפשר להזיז וממש 'לטייל' בו כדי לגלות את כל הטעויות שעשיתם (כך גיליתי, למשל, ששמתי את המדרגות כשהן עומדות על הראש…).

קבלו סרטון הדגמה:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Planner 5D (@planner5d) on

ועכשיו, הריני להציג בפניכן אתר ואפליקציה מגניבים:

האתר Floorplanning

כשכתבתי את הפוסט הזה המלצתי על האתר הזה, אבל מסתבר שהוא התיישן לגמרי.

האתר Floorplanning כנראה חדש יותר, והרבה יותר מגניב! התכנית החינמית שלו מאפשרת ליצור בקלות מדהימה תכניות מוצלחות עם מבחר גדול מאד של 'רהיטים' ו'אביזרים'. את התכניות אפשר לייצא גם כשרטוטים וגם כתמונות תלת מימד.

הנה למשל תכנית מאד רשלנית שהכנתי בדקות:

צילום מסך, תכנית חדר
צילום מסך – תכנית בתלת מימד
צילום מסך – תכנית בתלת מימד שסובבתי למבט מבחוץ
צילום מסך, תכנית בתלת מימד מבט בעזרת 'מצלמה' בתוך החדר

אפליקציית Planner 5D

האפליקציה הזו עושה בערך אותו דבר, אבל היא די מנג'סת עם פרסומות והרבה מה'רהיטים' וה'אביזרים' זמינים רק אם משלמים. מצד שני, היא מאפשרת לכם לעצב גם על הסמארטפון!

קישור לאתר, קישור להורדה לאייפון, קישור להורדה לאנדרואיד

צילום מסך – תלת מימד
צילום מסך – שרטוט

אז קדימה!

זה הרגע שלכם לזהור כמעצבים אמיתיים כמעט לגמרי

ואם כבר נתקפתם בדחף לעיצוב הבית – בקישור הזה תמצאו שלל רעיונות DIY

פורסם לראשונה במאי 2014 (ועודכן ממש עכשיו)

שתפי את הפוסט

באותו נושא

דילוג לתוכן