עשרה צעדים למסיבת יום הולדת מוצלחת!

ועכשיו, בואו ננסח את עשרת כללי הזהב למסיבת יום הולדת מוצלחת. את הכללים האלה אספתי ברשת (רשימת מקורות בסוף בפוסט) והם גם מבוססים על שנותי הרבות כאמא למודת סבל.

1 באיזה גיל מתחילים?

אנשי מקצוע יסבירו לכן שהגיל המתאים להתחלת המסיבות הוא 4 לכל הפחות, כי לפני כן אנחנו מדברים על פעוטות שלא ממש משחקים ביחד ומבינים את האירוע.

אבל אנחנו הרי יודעות שככל הנראה תערכי מסיבות כבר לפני גיל 4. כאשר תעשי את זה, מומלץ לא לעשות יותר מדי בלגן סביב ילד יום ההולדת כדי שזה לא ייגמר בהתמוטטות בכי מטורפת. לכי על מסיבה קלילה באווירה נינוחה.

2 כמה אורחים להזמין?

הכלל הוא – כגיל הילד ועוד אחד. אני יודעת, גם הכלל הזה לא ממש מתאים למציאות החיים. קחי כלל פשוט יותר: מסיבות גדולות לילדים גדולים, מסיבות קטנות לקטנים.

זכרי להכין כיבוד גם למבוגרים שיישארו (מהניסיון שלי, קפה ואלכוהול תמיד יתקבלו בברכה). אגב, אין לך המון שליטה על השאלה אם ההורים יישארו או ילכו, אז נסי להיות קלילה גם בהקשר הזה.

3 מסיבות ראווה ורושם

הרשת מלאה בסיפורי זוועה על יום-הולדת-מיליון-דולר של ילדים ממותגים ומאובזרים. קל מאד להיסחף, אבל בתור מישהי שגידלה ילדים בלב מנהטן אני יכולה לספר לכן שהיינו בכמה מסיבות מופרעות שעלו אלפי דולרים. בשורה התחתונה תמיד התרשמתי שהילדים נהנו יותר מפיקניק רגוע בפארק או ממסיבה ביתית מוצלחת. אל תתני למשוגעים לקבוע את הכללים, לכי עם האינסטינקט שלך.

4 ילד היום הולדת יבכה!

האמת המצערת הזו מתרחשת לעתים תכופות יותר ממה שהייתן רוצות לחשוב. אל תיקחו ללב… צריך לזכור שהבכי נובע מהתרגשות ומעייפות, לא מאכזבה. היו מוכנות לאפשרות עם חיוך גדול והרבה אהבה. אגב, גם ילדים אחרים עלולים לבכות או לריב וגם עם זה צריך להתמודד עם זה ברוח טובה.

5 תיזמון זה שם המשחק

הגדירי מראש שעת התחלה וסיום – זה יעזור גם לאורחים וגם למארחים. כולנו מכירים את המסיבות שמתארכות עד הרגע שבו כולם בוכים ורבים… קבעו מסגרת זמנים ברורה, מוגדרת ומתאימה לגיל. נסו לתכנן ולתזמן גם את המבנה הפנימי של המסיבה ולהסביר לילד יום ההולדת בדיוק מה הולך לקרות בכל שלב ושלב.

זכרי להגיב בחן כשילדים יאחרו להגיע וגם כשההורים יאחרו לאסוף אותם. זה רגע מוצלח להפגין שליטה עצמית ולא לרצוח אף אחד.

6 לפתוח את המתנות במסיבה?

זה תלוי בך ובילדתך. השיקולים נגד: תחרות בין האורחים, פרצופים סביב מתנות מעאפנות וגם התרגשות מופרזת שתדחף את כלת השמחה מעבר לקצה. השיקולים בעד: כי יש הרבה ילדים שמרגישים שזה החלק הכי שווה ושדילוג עליו מקלקל את המסיבה. אם פותחים – הקצי זמן לפעילות הזו ושמרי על הקצב.

ועוד דבר – הכיני מראש את ילדת יום ההולדת שלך ולמדי אותה להגיד תודה יפה ולשמור את פתקי ההחלפה!

7 מסיבת נושא זה טוב?

טוב אבל יקר ומגביל! אם את רוצה להשקיע בטירוף בעבודה ו/או בכסף, עופי על זה. למסיבה קלילה וזולה – לכי על היצירתיות שלך בשילוב הרבה בלונים וקישוטים זולים ממקס-סטוק. אם המסיבה בחלל סגור – עשי שימוש בתאורה מגניבה.

8 איך מפעילים אותם?!

השתדלי לא להגיע למצב שבו כל הילדים רצים כמו מטורפים וקופצים על המיטה שלך. זה הרי (- כולן ביחד – ) "ייגמר בבכי!".  טבעי להרגיש אימה ופחד מול קבוצת ילדים נמרצת, אז שווה להיערך היטב.

גילאי 3-5 ייהנו מתחנות הפעלה פשוטות של משחקי חושים – פלסטלינה, בועות סבון, מדבקות, צבעים, כלי מוזיקה וכן הלאה. התכונני להרס מוחלט ושלם של אזור המסיבה.

בגילאי 6-8 לכי על כמה תחנות הפעלה פשוטות ושקטות שכוללות יצירה. יש אינסוף רעיונות ברשת ובחנויות היצירה. משחקי חברה הם רעיון מוצלח, אם מישהו מהגדולים ניחן ביכולת המופלאה של הפעלת קהל של ילדים משתוללים.

באתר הזה ממש יש רשימה של רעיונות שנכתבה עבור בית מארח, אבל ת'כלס – מתאימה גם ליום הולדת.

9 שקיות הפתעה?

חבל לוותר, הילדים מתים עליהן. אם הם יצרו משהו נחמד במהלך המסיבה זו מתנה מספקת. אם לא – נסי להשקיע ברעיון חמוד ומקורי. בן שלי קיבל פעם דינוזאור בד קטן בשקית נייר חומה ודווקא המתנה הפשוטה הזו הייתה הצלחה מסחררת.

אגב, נסי להימנע מלמלא את השקית בממתקים – זה אולי זול וקל בשבילך, אבל הורי האורחים יצטרכו לריב עם ילדיהם כל הערב וישנאו אותך לנצח.

10 עוגה?

טוב, די, נו. אפילו אם את מלכת הטבעוניות-אקולוגיות – את חייבת למצוא דרך להציע עוגה או משהו שממש דומה לה. מסיבת יום הולדת בלי עוגה זה פשוט לא מסיבה… תשאלי את דץ ודצה!

ועוד משהו שקשור לכיבוד: הצבא צועד על קיבתו, וילדים לא כל שכן. שימי לב לשעה – אם את עורכת את המסיבה בזמן של ארוחת צהריים או ערב תכנני את הכיבוד בהתאם. וגם: רדי מקישוטי סלרי ופרחי גזר. הגישי דברים שהם באמת יאכלו.

ולפני פרידה –

נתקלתי בעוד עצה יפה – אסור לשכוח מה חשוב: המסיבה, הילד שלך, מצב הרוח של כולכם. אל תתני לעצמך להשתגע מרוב הכנות ומתח כדי להכין מסיבה מושלמת ולהגיע לרגע האמת מותשת… רק כדי לחטוף התמוטטות עצבים היסטרית כשאיזה ילד יקרע לך את הקישוט הכי מושקע.

אה, ו… מזל טוב!

מקורות:

http://www.parents.com/fun/birthdays/ideas/tips-to-throw-a-kids-birthday-party-on-a-budget/

http://www.parenting.com/article/birthday-party-planning-dos-and-donts

http://www.todaysparent.com/kids/birthday-parties/easy-at-home-birthday-parties/

http://www.todaysparent.com/kids/birthday-parties/easy-at-home-birthday-parties/

http://www.wikihow.com/Throw-a-Great,-Cheap-Party-for-Your-Child

http://www.apartmenttherapy.com/throwing-the-perfect-kids-party-when-youre-not-a-pinteresty-parent-apartment-therapys-home-remedies-201254

שתפי את הפוסט

באותו נושא

דילוג לתוכן