אולי קשה לך להאמין בזה ממש עכשיו, אבל יבוא יום שבו תתגעגעי לשלב הפעוטות!

כן, כן. למרות התקפי הזעם זה אחד השלבים הכי חמודים. באחריות.

מצד שני, נכון לעכשיו – מצב חזק שאת קורסת! שמעתי פעם על ניסוי שעשו שבו נתנו לספורטאים מקצועיים לחקות את התנועות של פעוטות וכל הספורטאים כשלו ונפלו הרבה לפני שהפעוטות התעייפו. אז לפני שתפלי גם את – קבלי לקט רעיונות שיעסיקו את פצצת האנרגיה הפרטית שלך בזמן שאת גומעת איזו כוס קפה מהירה.

(ולפני או אחרי שאת צוללת לרשימת הרעיונות, אני ממליצה לקרוא את הפוסט המעולה שקיבלתי מקרין, מומחית אמיתית למשחקים עם פעוטות שמסבירה באופן כללי איך ניגשים למשימה. הקליקי כאן כדי להגיע את הפוסט, הקליקי כאן כדי להגיע אל הבלוג שלה).

1 – בקבוק פעילות עם מגנט

צריך: מנקי מקטרות, בקבוק פלסטיק שקוף וריק, מגנט.

ההכנה פשוטה מאד מאד: גוזרים את מנקי המקטרות לפיסות קטנות. אם הפעוט שלך גדול מספיק הוא יכול לעזור בשלב הזה, אבל שימי לב שהמקלות האלה טיפה דוקרניים ודי קשה לגזור אותם.

את המנקים הגזוזים מכניסים לבקבוק פלסטיק ישן עם מכסה. כדאי להדביק את מכסה הבקבוק כדי שהפעוט שלך לא ישתה קצת מנקי מקטרות.

עכשיו יש בקבוק פעילות צבעוני ויפה שכיף לנער, אבל מה שמגניב זה שבמנקי המקטרות יש מתכת ומגנט חזק ימשוך את המנקים איתו כשגוררים אותו מחוץ לבקבוק.

 

5325-toddler-play-משחק-פעוטות

2 – בקבוק פעילות עם מים

תאמינו או לא אבל כל הבלוג הזה התחיל בגלל התמונה הזו!

התמונה כל כך יפה! וקל להכין את זה… וזה גם מיחזור, וגם לא עולה כלום, וגם יכול להעסיק פעוטה פעילה שזה ממש לא משהו קטן.

צריך: בקבוק פלסטיק ריק, קשקושים קטנים, קלים וצבעוניים, מים ורק להקפיד לסגור את הבקבוק ממש היטב ורצוי עם דבק.

הקליקו על התמונה כדי להגיע לבלוג מקסים!

3 – קופסת אוצרות

צריך: קופסת פלסטיק כלשהי עם פתח צר. שימי בפנים מכל הבא ליד: פקקים גדולים, קוביות עץ, סרטים צבעוניים, ניירות, אבנים, גרב בודדת… כמה שיותר מרקמים, משקלים וחומרים (רק כמובן חשוב לוודא שהכל נקי, לא רעיל, לא מסוכן לבליעה!).

כל הילדים אוהבים להכניס ולהוציא דברים מקופסאות, אל תשאלו אותי למה.

המטפלת של בן שלי בניו יורק חשבה שאני מתקמצנת על הילד, במקום לקנות צעצועים אני אוגרת ג'אנק… אבל אפילו היא הודתה בסוף שזה הצעצוע שהוא הכי מעדיף.

4 – משוך בסרט

צריך: קופסת מגבונים, ריקה. כמה סרטים יפים שאת שומרת ליום שבו תתחילי להשקיע באריזת מתנות. אולי גם עניבה, או גרב של אבא? שילמד לעזוב אותך לבד עם העולל, דץ ודצה.

יאללה, קשרי את הסרטים לקבלת סרט ארוך-ארוך וצבעוני, הכניסי את הסרט לקופסת מגבונים ישנה, הישעני לאחור וצפי בילד שלך מושך את הסרט עד כלות. שימי עין שמרוב התלהבות הוא לא יחנוק את עצמו או את החתול.

כמובן, מפיות ישנות בקופסת מגבונים יאפשרו לך לילדתך לשחק במשחק האהוב על כל הילדים מאז המצאת הקלינקס: משיכת מגבונים או טישואים מתוך הקופסא תוך יצירת בלגן איום, בזבוז בלתי נתפס ואכילה אינטנסיבית של ניירות.

5 – ארוחה בהשחלה

את הרעיון הנחמד הזה ראיתי בתמונה בפינטרסט. מבט אחד בתמונה והבנתי מייד מה הגברת עשתה והיה לי ברור גם שכל פעוט נורמאלי יתעלף מהמתנה הסופר מושקעת.

תכל’ס, לתת פה הוראות הפעלה קצת מעליב את האינטליגנציה, אבל אם את חוששת (בצדק!) שהילד יבלע איזה פונפון, מה רע בלתת לו קצת במבה, ספגטים קצרים קטנים מבושלים… וכדומה.

מאחלת לך לפחות רבע שעה של דממה, זה הרגע לעשות פיפי לבד! ווהו!

את החורים העגולים היפים עשיתי בעזרת הדבר הזה שמוציא את הליבה של התפוחים שחיממתי טיפה על הגז.

6 – שולחן פעילות

בגני הילדים יש שולחנות פעילות נמוכים עם שוליים גבוהים שאותם ממלאים בכל מיני חומרי התנסות שווים. כדי לייצר חוויה דומה בבית תצטרכי רק שולחן קפה וקופסת (או גיגית) פלסטיק. אני אישית מעדיפה קופסאות אחסון שאפשר גם לסגור – דרך טובה לעצור את הבלגן לפני שהטנטרום מגיע. 

התנסות ישירה בחומרים, מרקמים וצבעים היא הדרך הטובה ביותר עבור ילדך הקט לחוות את העולם. וכדי לחסוך בבלגן ולכלוך צאו למרפסת או לגינת המשחקים.

אין סוף לחומרים שאפשר לצרף למשחק: מים, אדמה (שהופכת לבוץ), חול (שאפשר גם להרטיב), חלוקי נחל קטנים, חרוזי מים, קצף גילוח… לעוד רעיונות הקליקו כאן.

מתוך: http://www.flickr.com/photos/mosier/280253946/

7 – מדביקים ומקלפים

כל מה שצריך בשביל הפעילות המאד שווה וקלה הזו: דבק סיידים מהסוג שמתקלף בקלות בלי להרוס את המשטח.

ועכשיו… ניגשים לשולחן נמוך וחוגגים! לקלף-להדביק. להדביק-לקלף. יש מצב שיימאס לך מכל העסק הרבה לפני שלפעוט שלך יימאס.

7 – מסע איסוף עלים

הרעיון והתמונה, מהבלוג המצוין 'לג'ירף יש צוואר ארוך'. זה מה שהיא מציעה לעשות:

"בתחילת הדרך אני מראה לילדה סוגים שונים של עלים שאני מוצאת ומכניסה לקופסה- עלים יבשים, צהובים, ירוקים ורעננים, קטנים וגדולים.
אחר כך המשימה היא שלה. בזחילה, בהליכה או בעגלה –  להרים את הראש למעלה לעצים, להוריד אותו למטה לאדמה ולחפש עלים מעניינים ולהוסיף לקופסה. 

אחרי הטיול הילדים הקטנים יותר יהנו מאוד לפזר את תכולת הקופסה לאורך הדרך… ואז אפשר לעצור למסיבת ריקודים על ערימת העלים היבשים.הילדים שכבר התחילו לפתח איפוק מסויים יגיעו הביתה שבידיהם קופסת אוצרות מלאה בכל טוב וישוויצו – “אבא! עלים!”

התמונה באדיבות קרין, מהבלוג המעולה 'לגירף יש צוואר ארוך'

9  – הכנת חומר סנסו-מוטורי

מכיוון שכבר הסכמנו שחשוב לפעוטות שלנו להתנסות במגוון חומרים ומרקמים, זה הרגע לשים כאן קישורים לכל מיני חומרים סנסו-מוטוריים שאפשר להכין בבית:

וכמובן – כל משחק בכל חומר תחת השגחה צמודה מאד של מבוגר…

10 – משחילים פסטה

אם אתם משפחה עצלנית אתם אוכלים פרינגלס. אם אתם משפחה חרוצה, אתם משחקים בטניס. במה זכיתן להגדרה המרתקת הזו? כי בשני המקרים הרווחתם קופסא גבוהה וצרה, אופטימלית למשחקי השחלה מרתקים תוצרת בית לפעוטה היפה שלכם.

ובכן, בהינתן קופסא גבוהה וצרה כמתואר לעייל, אפשר להשחיל לתוכה דברים ארוכים וצרים: ספגטי, מנקי מקטרות, קשיות…

כמה חורים קטנים במכסה (אפשר להכין עם שיפוד למשל…) והרווחת גם פעילות שכוללת מוטוריקה עדינה, גם מיחזור וגם צעצוע בהוצאה זניחה עד מאד.

אם הפעוט שלך אוהב מדבקות (ברור שכן) את יכולה לשלוף מהשרוול עוד פעילות חביבה של קישוט הקופסא.

11 – מערבולות צבעים

צריך: כוס שקופה וגדולה (או צנצנת), קצף גילוח, צבעי מאכל, מים.

מלאי את הכוס עד החצי במים. תני לפעוט להזליף ענן של קצף גילוח על המים. ועכשיו… מורידים גשם באמצעות טפטוף טיפות של צבע על הקצף. לאט לאט, כל פעם מסתכלים איך הטיפה מסתלסלת לה לתוך המים ועושה צורות יפות. 

5276-rain-in-a-cup-גשם-בכוס

12 – צבעי אצבעות בלי לכלוך

צבעי אצבעות ותינוק? זה שילוב מסוכן. כל הבית הופך לדף צביעה ענקי. פשוט אי אפשר להסביר לפעוט אנרגטי למה זה בסדר לצבוע על הדף אבל אסור לצבוע על הקירות הלבנים והיפים. אז איך פותרים את הפלונטר?

צריך – דפי A4  רגילים, שקיות ניילון משרדיות (שמרדפים), דבק סיידים רחב, צבעי אצבעות (גואש, אקריליים – גם טוב).

 מכניסים את הנייר לשקית, שמים כמה נקודות של צבעים שונים כמו בתמונה, ומדביקים לשולחן (או לקיר, אפשר גם לחלון נמוך) עם הדבק תוך סגירת השקית. ועכשיו – חגיגה של צבעי אצבעות

13 – עמדת קופסאות

בואו נחזור אל הרעיונות המעולים של קרין, שמציעה להקים עמדה מיוחדת:

"בערך מהשלב שתינוקות מתיישבים, הפעילות החביבה עליהם היא להכניס דברים לקופסאות ולהוציא אותם מהקופסאות. הרעיון הוא לייחד לעניין פינה/מדף בגובה העיניים של הילד.

הציגו בפינה מיכלים שונים ומשונים אליהם אפשר להכניס דברים ומהם אפשר להוציא אותם. האפשרויות הן אינסופיות. חשוב לגוון בחומרים, בגדלים ובצורות של המיכלים. וכמובן, אחרי שכיסינו את אגף המיכלים – צריך למצוא דברים להכניס לתוכם."

התמונה באדיבות קרין, מהבלוג המעולה 'לגירף יש צוואר ארוך'

14 – קיסמים בקלקר 

ועוד רעיון נהדר של קרין:

"המשימה – לנעוץ קיסמים בקלקר. אם חוששים מומלץ לקטום את אחד הצדדים (או להשתמש בקיסמים שכבר מגיעים קטומים) אנחנו עשינו את הפעילות הזו עם בת שנה ותשע, בלי לקטום ראשים, וזה עבד נהדר, תלוי בילד. גילינו שלקלקר יש שני צדדים – למעלה ולמטה, ובשני הצדדים אפשר לנעוץ קיסמים.

אחרי שהאצבעות הקטנות התעייפו מלכסות את כל המשטח בקיסמים (הייתי המומה כמה זמן זה לקח עד שהיא התעייפה…) – עוברים לפעולה חדשה. מוציאים את הקיסמים! אחד אחד מחזירים אותם למקומם בקופסת הקיסמים, דרך החור הקטן במכסה. אתגר לא פשוט. באמת!"

התמונה באדיבות קרין, מהבלוג המעולה 'לגירף יש צוואר ארוך'

15 – ארוחה בכאילו

רעיון נוסף של קרין – ארוחת משחק בגביעי קאפקייקס (או בכלי משחק)…

"אצלנו זה התחיל מכדורי עץ של אחד המשחקים – הכנסתי אותם לאחד הקאפקייקים והצעתי לגברת לטעום. חצי שנה היא הסתובבה וחילקה לכל מי שנכנס  "פפי" – תבנית קאפקייק עם כדור אקראי…זה התחיל בסביבות גיל 10 חודשים ונמשך ונמשך. אפשר למיין לקאפקייקס כדורים, פונפונים, חרוזים
גדולים, פסטה לא מבושלת ובגדול כל מה שיש תחת ידכן באותו רגע. בהתחלה רק מכניסים,
ואז מוסיפים אלמנטים של מיון – מכניסים רק את הפונפונים, בהמשך רק את הפונפונים
הגדולים, ולמתקדמים ממש – מכניסים פונפון כחול לקאפקייק כחול, אדום לאדום וכו'.

התמונה באדיבות קרין, מהבלוג המעולה 'לגירף יש צוואר ארוך'
שתפי את הפוסט

באותו נושא

דילוג לתוכן